Zaopatrzenie roweru w dobre oprzyrządowanie

Z przyjściem wiosny każdy posiadacz roweru stara się przygotować swój wehikuł do nowego sezonu. Jest to okres, kiedy ścieżki rowerowe zapełniają się właścicielami owych pojazdów. Rodzinna eskapada rowerowa przysparza przyjemnych wrażeń nie tylko dla dorosłych, lecz także dla najmłodszych. Jednakże rower przed sezonem musi być wyposażony w należyte dodatki.

Jedną z rzeczy potrzebnych przy rowerach są bagażniki rowerowe. Szukając odpowiedniego bagażnika, najlepiej wybrać te z trzema nogami z każdej strony. Dzięki takiej konstrukcji prawidłowiej rozmieści się ładunek bagażu. Najbardziej powszechne są bagażniki aluminiowe, oraz ze stali. Inną ważną sprawą jest przymocowanie na górze. Powinno się sprawdzić jakie zamocowania występują w ramie własnego roweru, zwykle napotykane to dwa otwory pod sztycą od siodełka, także przepust do zamocowania błotnika. Przed kupnem warto sprawdzić to, by potem uniknąć przykrego rozczarowania w trakcie montowania. Dla osób które nie posiadają tych mocowań, posiadają ramę z tylnym amortyzatorem, bądź chcą prędko montować i rozmontowywać bagażnik, zaplanowane są bagażniki montowane wprost do sztycy wspornika siodełka. W handlu są również zestawy do montażu bagażnika w rowerze, który nie posiada górnych, ani dolnych przelotów montażowych – zobacz tutaj.

Siodełko rowerowe

Autor: http://pixabay.com/
Źródło: http://pixabay.com/
Drugim nieodłącznym modułem roweru okazują się błotniki rowerowe. Do jazdy miejskiej i treningów na szosie najlepszym doborem są błotniki pełne, które blisko przystają do koła, dostarczając ochronę także jadącym z tyłu. Na wyprawy na leśne ścieżki najlepiej sprawdzą się budowy proste.

Zajmują Cię nowe zagadnienia? Zatem bądź zorientowany! Dlatego musisz przeczytać następny wpis na ten temat, by dojść do bardziej skrupulatnych treści.

Przed kupnem powinno się zauważyć, którego gatunku i gdzie znajdują się otwory montażowe w ramie i do nich dopasować rodzaj i wariant błotnika. Zwróćmy również uwagę na złącza w tylnych błotnikach mocowanych do sztycy. Dwupunktowa regulacja umożliwia dopasowanie go nie tylko pod względem kąta nachylenia, ale i odległości od opony (zobacz opony Mitas) a im bliżej opony znajduje się błotnik, tym porządniej chroni. Błotniki odstające od roweru winny posiadać możliwość prostego i prędkiego demontażu, ażeby ułatwić każde czynności serwisowe, czy też przetransportowanie.

Źródło artykułu:

Comments are closed.