Nowoczesne multimedia – jak z nimi żyć?

Znaleźć coś z sensem w dzisiejszych czasach to dość spore wyzwanie. Mamy podobno ku temu wszelkie podstawy, jesteśmy wyposażeni w najnowszą technologię i coraz bardziej zaawansowane sprzęty. Wielu ludzi pomimo tego nie może sobie poradzić z natłokiem informacji, panuje nad wszystkim zaś szum informacyjny, gdzie wszystko – czy to groźny incydent czy bezsensowna plotka – się ze sobą miesza. Ciężko jest już oddzielić coś poważnego od mniej znaczącego, co warte czytania od sterty głupstw. Jak zapanować nad tym wszystkim, by odnaleźć się w tym medialnym chaosie?

Wielu jest dalekich od narzekania, bo uważają, że aktualnie to my sami dobieramy, co chcemy oglądać, czytać, co słuchać, a czego nie chcemy widzieć w ogóle. Gdy był telewizor, parę kanałów to nam wykładano, co powinniśmy oglądać. Nadawca rządził, odbiorca potulnie się dostosował. Nie miał praktycznie żadnego manewru, nawet znikomej siły przebicia, dni przemijały standardowo, nic nie ulegało zmianie.

Głośniki Creative Inspire T3300

Autor: Creative
Źródło: Creative

Aż powstał internet. Dawniej przykładowo, ażeby wyszukać powiedzmy przedsiębiorstwo, które zajmuje się oświetleniem scenicznym byliśmy zmuszeni pytać znajomych, wertować książkę telefoniczną lub dzwonić na informację telefoniczną, z pytaniem: czy gdzieś w pobliżu jest jakaś firma, która trudni się tym i tym, jak tak, to proszę o numer telefonu…

Aktualnie, kiedy poszukujemy przykładowo konkretnej specjalizacji to po prostu wpisujemy w wyszukiwarkę frazę wynajem nagłośnienia w warszawie, lub z innej bajki warszawa tłumaczenia symultaniczne i po chwili otrzymujemy tyle wyników, że nie jesteśmy do końca pewni, co wybrać. Nie to co kiedyś, gdy mieliśmy do wyboru mniejszą ilość usług, a dodatkowo były one mniej rozreklamowane. W dawnych czasach reklama (producent kasetonów) była droższa, w dzisiejszych czasach, w dobie Internetu jesteś w stanie dość łatwo i dość tanio dotrzeć do potencjalnych klientów.

Od kiedy powstał Internet zmianie uległa również równowaga sił na linii nadawca – odbiorca. Dawniej to nadawca miał jedynie głos, dzisiaj dzięki rozwoju sieci odbiorca ochoczo podłącza się do dyskusji i co więcej, ma nawet większą moc przebicia. Popatrzmy choćby na znanych blogerów, jak wiele mają fanów i jak kreują trendy. A co z własnymi mediami, ludzie na rożnych portalach umieszczają swoje filmiki, które pobijają rekordy popularności. To wszystko jest potwierdzeniem na rewolucje w media, które nigdy już nie będą takie jak dawniej.

Comments are closed.