Programy lojalnościowe jako sposób na zwiększenie sprzedaży

W aktualnych czasach firma, by wpasować się i zwyciężyć na rynku, musi czerpać z filozofii nowatorskiego marketingu jakim są takie programy lojalnościowe jak np oferowane na . Powiedzmy to wprost, zwykła promocja w radiu i telewizji już nie wystarczy. W celu pozyskania klienta i utrzymania jego lojalności, musisz poświęcić więcej pieniędzy oraz trudu.

Sprzedaż w XXI wieku

Źródło: flickr.com

Wsparcie sprzedaży to niezwykle ważny aspekt . Może być prowadzone poprzez rozmowy indywidualne z klientami, prezentacje grupowe lub pozakupową obsługę klientów przez call center.https://lombardtargowek.pl/ lombard warszawaWsparcie sprzedaży to element techniki promocyjnej, która zakłada, że zdobycie klienta to tylko pierwszy etap. Potem trzeba go przy firmie zatrzymać.

Przywiązanie do marki rewelacyjnie tworzą programy lojalnościowe. Posiadają one różnorakie formy. Najbardziej rozpowszechnione naturalnie są kupony, które kupujący dostaje po każdym zakupie. Gdy zbierze założoną liczbę, kupony zamienia się na produkty. Interesująca rzecz to fakt,że gadżet do wygrania wcale nie musi być interesujący ani potrzebny konsumentowi, by ten odczuł potrzebę jego dostania. Program lojalnościowy musi pobudzić lojalność nabywcy do logo, sklepu albo dobra i utrzymać jego przywiązanie poprzez uczucie uczestnictwa i bycia wyróżnianym.

Trzeba zastanowić się nad tym jak zbierane będą punkty – czy będą to niewielkie naklejki, pieczątki czy może zakodowane na karcie punkty. Musimy naturalnie zrobić także katalog nagród. To od nas zależy w jakiej formie – czy fizycznie dostępnej w sklepie książeczki czy może na stronie internetowej – albo może obie te formy. Zaplanowanie takiego programu uzależnione jest od naszego budżetu oraz pomysłu. To jasne, powinniśmy dostosować jego formę do specyfiki branży – odpowiednio dopasować nagrody i liczbę punktów konieczną do zebrania. Gdy mamy porządny dział marketingu, na pewno uda się nam tego typu wsparcie sprzedaży dobrze przygotować.

To są elementy, z których zbudowany jest współczesny marketing relacji. Bazuje on zasadniczo na stymulowaniu lojalności konsumenta i budowania mocnej więzi.

Jeżeli przedstawiony artykuł zabrał Cię w nieznany obszar wiedzy, to dobrze się składa, ponieważ możesz zgłębić pozostałe informacje tutaj (http://www.schweitzerpolska.pl/pl/7/technologie-i-urzadzenia.html) – wejdź na ten link i poczytaj więcej.

Ważne okazuje się, aby konsument poczuł się przydatny i ważny w działalności danego biznesu. By to sprawić, konieczne jest podtrzymanie interakcji klient-marka.

Karta na punkty

Obok opisanych poprzednio metod, najłatwiej taką więź wytwarza promocja w sieci, a zwłaszcza na Facebooku. Dzięki umiejętnie prowadzonym fanpage’om, firmowi marketingowcy od PR mogą wykreować więź z klientami, poznać ich potrzeby i pragnienia. Ułatwia to zbudowanie przepastnej bazy konsumentów i celne stargetowanie dóbr i usług oraz na efektywne formułowanie działań reklamowych.

Gdy nie znamy się na strategiach marketingowych, naturalnie mamy możliwość zlecić przygotowanie tej kampanii zewnętrznej firmie. Wtedy będziemy mieli gwarancję, że nasz program zstanie zaprojektowany z najwyższą starannością i przede wszystkim przyniesie planowane skutki czyli pomoże utrzymać obecnych klientów i pozyskać nowych.

Źródło: Bonus Club

Comments are closed.