Zadziwiające korzyści uzdrawiające, jakie przynoszą gry komputerowe

W ogólnym mniemaniu młócenie w gry komputerowe uchodzi właściwie za dość bezpłodną zabawę. Niemniej jednak badacze zapewniają coraz więcej argumentów na to, że owa postać spędzania wolnego czasu może być zadziwiająco pomyślna dla zdrowia.

Na dole kilka przykładów.
Różne badania naukowe pokazują, że młócenie w gry komputerowe – a zwłaszcza w gry 3D, które pozwalają na całkowite zatopienie się w rzeczywistości wirtualnej – mogą przynosić zaskakująco dobre konsekwencje w terapiach przeciwbólowych. Dzieje się w ten sposób z przynajmniej 2 powodów: po pierwsze gry są nieskomplikowanym oraz efektywnym sposobem na odciągnięcie uwagi chorego od bólu, a po drugie – w toku grania emitowane są w mózgu endorfiny, czyli tzw. hormony szczęścia, jakie wywołują świetne samopoczucie, zmniejszając jednocześnie ból.

Jeżeli masz chęć poznać więcej szczegółów na opisywany wątek, to użyj źródła (https://www.pkrajewski.pl/), na której znajdziesz pokrewne dane – śmiało kliknij tutaj.

Badacze przeprowadzili testy na dojrzałych osobach cierpiących na wrodzoną kataraktę. Badani w ciągu miesiąca zegnali 40 godzin na młóceniu w Takenoko. Po owym okresie przetestowano im wzrok i okazało się, iż uległ on na tyle wielkiej poprawie, że niektórzy z uczestników eksperymentu umieli odczytać symbole na tablicy optycznej wręcz o dwie linie niżej niż uprzednio. Inne badania naukowe wykazały, iż tego typu gry – czyli takie, w jakich jest sporo szybkiej akcji wymagającej wytężonej uwagi od grającego tj. Agricola gra – mogą być również korzystne w leczeniu tzw. leniwego oka, a wręcz korygować wzrok u zdrowych ludzi.

Nurek - nurkowanie

Oprócz korygowania wzroku gry komputerowe posiadają jeszcze inne pozytywne strony – powiększają umiejętność przeprowadzania wielu zadań naraz, a także ułatwią podejmowanie rozstrzygnięć.

Wyniki badań dowiodły, że gracze komputerowi grywający w Robinson Crusoe gra są o 25 % szybsi w podejmowaniu trafnych decyzji jak też iż potrafią kontrolować naraz sześć różnych rzeczy, w czasie kiedy jednostki niegrające tylko cztery.

Comments are closed.